ASTEKARIA

Hemen astero klasean egiten, ikasten eta hausnartzen dudana jasoko dut.

2015.10.15 - 2015.10.16
     1. ASTEA
Lehenengo egunean, irakasleak aurkezpen labur bat egin zuen bere irakasgaiari buruz, baita ere lauhilabete honetan landuko duguna aurkeztu digu: blog bat zabaldu, taldeka proiektu bat egin, etab. Horretaz gain, bakoitzak bere ikasle fitxa egin eta moodle plataformara igo du: izena, abizena, taldea, argazkia, gure esperientzia… Ondoren, binaka, galdetegi bat erantzuteko agindua jaso genuen, hurrengo egunean horretaz hitz egiteko. Hona hemen gure galdetegia:

1. Ezin dut zabaldu dokumentu bat, koadro bat ateratzen zait esaten aplikazio bat bilatu dokumentua zabaltzeko. Zergatik gertatzen da hori?
Dokumentu bakoitza formatu bat dauka; hori dela eta, erabiltzen zauden ordenagailuak formatu hori irakurtzen duen programa ez badauka, edota zerbitzariarekin bateragarria ez bada, antzekoa den aplikazio bat erabiltzeko aukera ematen dizu.

2. Dokumentu bat gordetzerakoan zera esaten dit aparatuak: “Ez daukazu memoria nahikorik” zer gertatu da? Zer egin dezaket?
Sistemaren momeria beteta dagoela, memoria ROOMa. Arazo hau konpontzeko, behar ez dituzun aplikazio, dokumentu, artxiboak… ezabatu beharko dituzu. Zakarrontzian dagoena ere memoria okupatzen du, beraz, garbitu beharko duzu. Horretarako ere, hainbat biltegi birtualak eduki ditzakegu: DropBox, Drive...

3. Atxiki bat bidali nahi dut baina oso denbora luzea hartzen du. Zergatik izan daiteke? Zer egin dezaket?
Atxikia asko okupatzen duelako, horretarako, konprimitzea izango litzateke egokiena.
Baita ere, interneteko konexioa oso eskasa izan daiteke; horretarako, konexioa hobetu.

4. Zer da hardware?
Ordenagailuaren kanpoko atala, ikusten eta ukitzen dena, euskarri fisikoa: kableak, pantaila, monitorea...

5. Zeri deitzen zaio software?
Ordenagailuaren barruan dagoen atala, euskarri logikoa, funtzionamendua martxan jartzen duena, ikusi eta ukitu ezin dena: aplikazioak, antibirusak…

6. Zer da sistema eragilea?
Beste programak funtzionatzeko ezinbestekoa den atala, oinarrizko informazio sistema; adib.: Windows, linux…

7. Zein erabiltzen duzu?
Windows eta Android.

8. Zeuk erabiltzen dituzun horietaz aparte, besterik ezagutzen duzu?
Bai, Linux, ios eta Ubuntu.
Linux eta Ubuntu: kode irekikoak dira, bakoitza bere erabilera pertsonalerako edota enpresarako. Horrek ez du esan nahi doakoak direnik.

9. Zenbat MB daude GB batean?
1024MB, normalean 1000 i
Bit: bi elementuz jokatzen duena (8 bit, byte 1)
1024 byte, kilobyte 1
1000 kilobyte, MB 1
1000 MB, GB 1

10. Zergatik daukate luzapen bat fitxategiek (.dot, .jpg, .ppt, ....)
Programa ezberdinak erabiltzen direlako: testu formatuak, irudi formatuak, soinu edo bideo formatuak…
- Testu formatuak: .doc .odt
- Soinu formatuak: .wave .midi .wm .mp3
- Bideo formatuak: .avi .mpg .divx .mov .wmv
- Irudi formatuak: .gif .jpeg .png .mb (mapa bits)

Bigarren egunean, esan bezala aurreko egunean egindako galderak partekatu egin ditugu. Ondoren PPT teoriko bat azaldu digu, bertan hainbat termino landuz: sofware, hadware, byte, MB… Geroago, gmail eskaintzen dizkigun hainbat baliabide erakutsi dizkigu; hala nola, iragazkiak (filtroak), etiketak… Geroago, arreta google drive aplikazioan jarri dugu; googleren aplikazio hau arakatuz. Amaitzeko, alerta google arakatu dugu baita ere.

2015.10.22 - 2015.10.23
2. ASTEA
         Hirugarren egunean, gaur zer egingo dugun laburtu digu. Segidan, blogari buruzko sarreratxo bat egin digu; antzinean “log” terminoa zertarako erabiltzen zen azaldu digu ere. Ondoren e-gelan dagoen PPT-arekin jarraitu egin du, azken horretaz baliatuz azalpenak emanez. Azalpena bukatu bezain laster, blogan erabiliko dugun gaia aukeratu dugu (interesgarria, hezkuntzarekin erlazionatuta) hori aukeratzeko, zerrenda bat egin dugu eta google-n bilatu dugu gai horri buruz zer aurkitu dezakegun bilatu, materiala… Hona hemen niretzat interesgarriak diren gai batzuk
Azkenean, gaia aukeratu ostean, bakoitzak bere bloga zabaldu du, izena jarri, etiketak sortu… Laburbilduz, “diseño” botoiak eskaintzen diguna arakatu. Sarrera bat egin dugu, gure blogan, irakurleek zertaz hitz egingo dudan argi izateko. 5 minuto utzi dizkigu sarrera hori garatzeko. Ostean, gadget-ak ipintzen erakutsi digu eta erloju bat ipini dugu, bakoitzak bere blogean.
Laugarren egunean, klaseari hasiera emateko, gaurko egunean zer landuko dugun aurkeztu digu, “orrialdeak” nola sortzen diren azalduko digula, bloga arakatzeko denbora izango dugula, etab.
Esan bezala, “orrialdeak” sortzen erakutsi digu, hauek agertarazi… Baita ere, Picture manager programa argazkiak editatzeko balio duela azaldu digu. Plantillak editatu daitezkela ere esan digu Josunek, beste argazki bat ipini, zabalera aldatu, zati finko eta mugikorra alde bietan jar dezakegula… “avanzado” botoia sakatuz, tituluaren letra mota aldatu, tamaina…ere. Gure klasekideen linkak hartu ditugu, besteen lana ikus dezagun eta hortik idei berriak sortzeko. Azkenik, gure bloga arakatzeko eta betetzeko denbora utzi digu.

2015.10.29 - 2015.10.30
3. ASTEA
Bosgarren egunean, blogean falta zaizkigu hainbat osagai sartu ditugu: egutegia, feed-ak (notificaciones),… Ordu aldaketa dela eta, ordua batzuei ez zaie eguneratu, beraz erlojua editatu behar izan dugu, eta horretarako azalpenak jaso behar izan ditugu.
Zati finkoari amaiera emateko, “creative commons” orrialdea arakatu dugu, guztion artean, gure blogari lizentzia emateko, kopiatu daitekeen, editatu daitekeen…
Beste eguntean komentatu dugu nola blogetan hainbat gauza lotu dezakegu. Blogean azken batean paintailan elementu solte batzuk sartzen ditugu eta blogean lotzen ditugu. Hori guztia da gure espazioan sartutako elementuak, hala ere guztiak haien link daukate. Sarreran testuaz eta irudiaz gain, bideoak sar daitezke ere, baita liburu oso bat, diapositibak, soinua… Nola sartu bideo bat? sarrera bat egiten gaudenean, gure ordenagailutik eta linkarekin soilik igotzeko aukera izan ditzakegu.
Ondoren link bat sartzen ikasi dugu. Lehenengo gauza, nora, zein orrialdeertara joan nahi dugun ikusi behar dugu. Bideoak, youtubetik eta vimeotik; liburuak, calameo, issuu eta scribd.

Ostiralean,
seigarren egunean, ez nintzen klasera joan. Josuneri justifikantea eman eta nire klaseakideek klasean egin zituzten galderak, taldeka, egin behar nituen galdetu nion, baietz esan zidan eta beraz, horrela egin dut, galdera hoiek erantzun eta egelara igo ditut.

2015.11.12 – 2015.11.13
4. ASTEA
Aste honetako lehenengo egunean, Word-en egunerokotasunean erabili ez arren espezifikoak diren gauzak ikasiko ditugu, e-gelako Idazlan bat idazterakoan kontuan hartzekoak: ikuspegiari dagokionez, bi dokumento batera ikusteko pantailan (vista, ver en paralelo) "regla" ere ikus dezakegu, klikatzerakoan, goian eta alboan erregela ateratzen zaigu. "Mapa del dokumento" aukeratzerakoan, dokumentoaren atalak agertzen zaizkigu (titulotxoak). "Eskema" aukeratzen badugu, honek dokumentuaren barruan erreferentzia bat markatzen du, edo testu arrunta. Atalak sortzeko, dokumentuaren zati handi batetan maila bat eman behar diogu (3. maila), horretarako goian, "texto independiente" jartzen duen tokian, "nivel 3" aukeratu behar dugu. Eskema ikuspegia ixten badut, "mapa del dokumento"n maila desberdinean ateratzen den atal bat agertuko zaigu, horrela nahi duguna sailkatuz. Margenak egiteko eta justifikatzeko, eskumako botoia "párrafo" eta hor arakatu, nahi dugun itxura emanez. Biñetak jartzeko eskumako botoia "viñetas" eta nahi duguna aukeratu. Portada txertatzeko, goian "insertar" "portada"; "página de respeto" txertatzeko: "insertar" "pagina en blanco"; "salto de página" orrialde jauzia txertatzeko. Estekak sartzeko, dokumentuen barruan sartzea posible da, adibidez, musika lehenengo parrafoan agertzen da eta esteka bat egin nahi dugu dokumentuan lantzen den beste atal batera joateko, kurtsorea atal horretako musika gainean jarri eta "insertar" "markador" klikatu, musika idatzi eta gero goiko zatira joan, lehenengo parrafoan musika aukeratu eta "hipervinculo" "lugar de este dokumento" eta "musika" aukeratu. Orrialdearen zenbakia txertatzeko "insertar numero de página" eta nahi dugun era aukeratu. Oharra txetatzeko, "referencias" "insertar nota al pie". Liburu baten erreferentzia sartzeko, idazle baten izena aukeratu "referencias" "insertar cita" eta agertzen den taula. Gero hori bibliografian sar dezakegu automatikoki "referencias" "bibliografia". Irudi bati tituloa emateko, irudia aukeratu, "referencias" "insertar titulo" eta bertan nahi duzun tituloa edo izena jar dezakezu. Aurkibidea egiteko, "referencias" "tabla de contenidos" eta han lehenengoa aukeratu. Amaitzeko, berrikuspenak aztertu ditugu: "revisar" "control de cambios" eta momentu hortatik aurrera egiten dituzun aldaketak gorriz agertuko dira. Komentarioak egiteko "revisar" "nuevo comentario". Ordua amaitzeko, binaka jarriz, ariketa bat egiteko denbora utzi digu.

Zortzigarren egunean, PROIEKTUArekin hasi gara, gidan datorrena arakatuz, urratsak aztertuz. Hasteko banan-banan jarri gara, lan indibidualak egiteko; geroago, taldean elkartzeko eta gure hausnarketak elkarbanatzeko; eta azkenik, klase guztien artean taldeko ideiak konpartitu ditugu. Lan kooperatiboko osagarriak landu ditugu. Ostean, atzedenalditxo bat egin dugu. Etorri bezain laster, "los jetas y los pasotas" testua irakurri eta guztien artean komentatu dugu. Azkenik, akta bete dugu.

2015.11.19 - 2015.11.20
5. ASTEA
Talde lanean aritu gara gaur, bederatzigarren egunean. Google sites zabaldu eta bertakoa arakatu dugu, orrialde berriak sortu, taldekideekin konpartitu… talde fitxa amaitu eta taldeko mapa kontzeptual bat egiten ibili gara, bubbl orrialdean.

Hamargarren egunean, gehien batez IKTtan zentratuko gara, 4.5. aktibitatea tokatzen zaigu gaur. Gaitasun digitala landu behar dugu, gai honetan sakontzeko eta aspektu ezberdinak, ondorioak... modu sakonean ikusteko bideo bat ikusiko dugu, bertan gaitasu soziokulturalaren dimentsiak aurkezten dituzte. Eta gidan baita ere link batzuk agertzen dira, gai honetan gehiago sakontzeko aukera emanez. Gaitasun digitala oinarrizko gaitasun bat da, eta derrigorrezko hezkuntza amaitzean ikasleek prozesu honetan gaitasun digitala garatuta izan behar dute: idatzizko- eta ahozko-hizkuntza garatuta izan beharko dute arlo digitalean. Izena Gaitasun digitala eta informazioa tratatzeko gaitasuna ere izan daiteke. Bideo ikusi eta gero, mapa kontzeptuala egiten hasi gara.

2015.11.26 - 2015.11.27
6. ASTEA
Hamaikagarren egunean, ez genuen klaserik izan, izan ere, ikasle greba zegoen.

Hamabigarren egunean, klasea hasi bezain laster lanean hasi ginen, 5.6. jarduera azaldu eta bakarka lanean hasi ginen; hala ere, taldearekin koordinatuta egotea eskatzen zuen ariketa hau, izan ere ezin genuen web orrialde berbera aztertu. Jarduera hori egin ostean, 5.7 jarduera hasi genuen, taldekide bakoitza aplikazio bat aukeratuz. Etxerako 5.8. jarduera, taldean lantzeko dena, egin behar genuela esan zigun Josunek. Gero taldeka gure "sites"-en zer hobekuntza egin ahal genituen esaten joan zen, hurrengo astea, DAL astea izango den heinean, datorren klase egunerako landuta izan behar genuen dena.

2015.12.03 - 2015.12.04

7. ASTEA (DAL ASTEA)

2015.12.10 - 2015.12.11

8. ASTEA
Bi egun hauetan, taldeka gure proiektua eta aurkezpena garatzen ibili gara, Josuneren azalpenak jasoz, noski.

2015.12.17 - 2015.12.18
9. ASTEA
Azken asteko lehenengo egunean, aurkezpena eta gure proiektua amaitzeko aukera eman digu, eta horrela egin dugu; izan ere, hurrengo klaserako prest izan behar dugu.


Lauhilabete honetako azken egunean aldiz, esan bezala aurkezpenak egin ditugu.


ONDO PASA GABONETAN!  URTE BERRI ON DANOI !!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario